1.030 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

lux - de skulle støtte dyreforsøg???? lux - de skulle støtte dyreforsøg????

sad og googlede lidt fordi jeg ville finde noget om lux kattemad

fandt dette link

http://translate.googleusercontent.com/translate_c?depth=1&hl=da&prev=search&rurl=translate.google.dk&sl=de&u=http://kleintierhaltung.com/katzenfutter-test-teil-26-lux-von-aldi-nord/&usg=ALkJrhizCOT_zehDSEDHymTmPuKtuLNvzQ

Jeg har i netværket får bevis for, at Saturn Petcare Ltd. forpligter dyreforsøg. Hvad er omfanget disse, desværre jeg ikke kunne finde ud af.

Er der nogen som kender mere til det?

grunden til at jeg faktisk googlede er endelig at jeg ikke helt forstår hvorfor et mærke som lux er så "hemmeligt". man kan ikke finde noget på det rigtigt, anden end folk siger god/dårlig for det
Men noget konkret findes der stort set ikke. bare alene indholden skal man lede længe efter.

det skal siges at jeg ikke køber lux - dels gider mine katte ikke at spise det, og dels så er jeg af den mening af pris og kvalitet hænger sammen.
men hvis producenten bag lux virkelig støtter dyreforsøg ja så skal de da slet ikke have det

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samle ikea pax skab 1.200 kr.
  • Klipning af hække 675 kr.
  • Opsætning af ny vandhane 800 kr.
  • Ny bruse slange 600 kr.
  • perlatorstykket fra køkkenet faldt af 700 kr.
  • Vaskemaskine vil ikke starte, virker som om program vælgeren er frosset men melder ikke fejlkode, 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  lux - de skulle støtte dyreforsøg????
  • #1   13. apr 2015 og nej det er ikke fordi jeg vil svine det til, men syntes bare at det lyder mærkeligt at et så populært mærke er så "hemmeligt" at man ikke engang kan få at vide hvad der faktisk er i. Jeg kan ikke bruge "mindst 4% kød". jeg vil have at vide om det er 5%, 10% eller noget andet. Opskriften skulle jo gerne være den samme hver gang

men det med dyreforsøg.....

• #2   13. apr 2015 dem som laver lux laver også Animonda Carny og Integra Protect

• #4   14. apr 2015 Nu skriver de jo ikke, hvad "dyreforsøg" er... Det kunne ligeså godt være katte, der bliver brugt til at teste lux.

Det jo ikke anderledes end mennesker tester fødevareprodukter, inden de kommer på markedet

• #7   14. apr 2015 Uanset vil jeg hellere støtte et tysk firma, fordi Tyskland har skrappere krav til dyreforsøg end feks USA, de bruger flere dyr til forsøg og har slet ikke så høje krav som her i Europa.
    I USA kan du godt regne med, at hvis der intet står om forsøgs dyr, så er de blevet brugt, for dem som ikke har forsøgsdyr, de skal nok fortælle det.
    Den test som bliver lavet på dyrefoder som jeg har hørt om, er dyr i enkelt bure som fodres med mærket som testes, og så tester de også hvad der kommer retur, det lyder jo IKKE sååå slemt, men det kommer helt an på forholdene.

Skal vi tænke på dyrevelfærd og miljø skal vi jo kun købe dansk eller fra EU, der er mindre transport og det betyder minder forurening, og vi har højere dyrevelfærd, lige fra det levende dyr og til det slagtes, og høje krav til hvad vores slagte dyr må have fået af medicin før slagtning.
    Jeg må indrømme, at jeg tænker på det, men det er ikke altid jeg efterlever det smiley ellers burde jeg jo altid købe dansk, enten på nettet eller i den nærmeste butik.
    Om jeg køber Bozita som sendes fra Tyskland ( men hvor er det lavet?) eller om jeg køber LUX i Aldi gør ikke den store forskel...
    En ting man jo også kan tænke på er, at køber man dansk eller europæisk, så betyder der arbejdspladser her smiley

Nej det er ikke let, at få tænkt alt med, men vi gør vel hvad vi kan, og alle hensyn nytter ikke noget hvis katten ikke vil æde det!

• #8   14. apr 2015 man kan bare google virksomheden og dyreforsøg, så kommer der en del frem

når man som jeg gerne vil vide mere, så læser man på flere sider, og så tager man den der fra.
    googler man lux får man intet frem. jo at folk bruger det eller ej.
    på virksomhedens hjemmeside står der jo ikke engang hvad det er de laver. bare at de laver katte og hundemad. Ikke engang hvilke mærker de laver. ja fint nok at aldi nok har købt sig til lux, men det står der stadig ikke en pind om

dyreforsøg eller ej. i min verden er dyreforsøgt ikke noget som har hjemme i foderverden.

og igen, når virksomheden ikke vil oplyse HVAD de kommer i deres foder, ja hvad skal vi så bruge det til? lux, min 4% xx ud af 60%. jammen er det 5% 20 % eller hvad? så stor forskel er der vel hellere ikke på det foder de laver. deres opskrift skulle da gerne være den samme hver gang.

Kommentér på:
lux - de skulle støtte dyreforsøg????

Annonce